Všeobecné obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY společnosti MobileGear s.r.o. určené pro spotřebitele i podnikatele pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese https://www.mobilegear.cz/ (dále jen „obchodní podmínky“)
1. DEFINICE POJMŮ
„ E-shop“ – webové rozhraní umístěné na webové stránce dostupné na internetové adrese https://www.mobilegear.cz
„ Zboží“ – movitá věc, kterou je možno zakoupit dle aktuální nabídky prodávajícího. Zboží je v E-shopu zpravidla doplněno o ilustrační fotografii, název a specifikaci.
„ Prodávající“ – MobileGear s.r.o., IČO: 09544500, DIČ: CZ CZ09544500, se sídlem Slovákova 354/5, Veveří, 602 00 Brno, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně pod sp. zn.: C 119513.
„ Kupující“ – fyzická či právnická osoba, která uzavře kupní smlouvu s Prodávajícím. Předmětem takto uzavřené kupní smlouvy je dodávka Zboží. Kupujícím může být, jak spotřebitel, tak i podnikatel.
„ Spotřebitel“ – Kupující, který uzavírá kupní smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu svého povolání.
„ Podnikatel“ – ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Pro účely ochrany Spotřebitele se považuje za Podnikatele rovněž každá osoba, která uzavírá kupní smlouvu související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání. V neposlední řadě i osoba, která jedná jménem nebo na účet Podnikatele.
„ Objednávka“ – nabídka k uzavření kupní smlouvy učiněná Prodávajícímu potenciálním Kupujícím.
„ Kupní smlouva“ – Smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Kupujícím, jejímž předmětem je prodej Zboží za kupní cenu a nákladů na doručení. Kupní smlouva je zpravidla uzavírána v českém jazyce. Kupní smlouva a právní vztahy s ní související se řídí ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“).
„Kupní cena“– peněžitá částka vyjádřená v českých korunách nebo eurech, která je úplatou za koupi Zboží. Částka se skládá ze dvou složek. Tou první je cena, uvedená v aktuální nabídce za konkrétní Zboží, zahrnující rovněž DPH, v okamžiku uzavření Kupní smlouvy.
„Náklady na doručení“ – zahrnují výdaje za přepravu, balení, manipulaci a případné pojištění zboží při jeho dodání od Prodávajícího ke Kupujícímu.
„Zařízení“ –výrobek nebo přístroj nabízený Prodávajícímu k výkupu, který splňuje podmínky stanovené Prodávajícím.
2. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1. Na základě Kupní smlouvy se Prodávající zavazuje odevzdat Kupujícímu Zboží a umožnit mu nabýt vlastnické právo k němu a Kupující se zavazuje Zboží převzít a zaplatit za něj Prodávajícímu Kupní cenu.
2. Tyto Obchodní podmínky upravují práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího plynoucí z Kupní smlouvy a jsou nedílnou součástí Kupní smlouvy.
3. Kupující odsouhlasením těchto Obchodních podmínek, ať už pomocí označení ikonky ve webovém rozhraní E-shopu v sekci „Košík“ indikující souhlas s Obchodními podmínkami a potvrzení s jejich seznámením, nebo podpisem potvrzujícím Objednávku v případě Objednávky uskutečněné mimo webové rozhraní E-shopu stvrzuje, že se s Obchodními podmínkami seznámil a že s nimi souhlasí.
4. Znění Obchodních podmínek může Prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá v době účinnosti předchozích Obchodních podmínek.
3. OBJEDNÁVKA A OKAMŽIK UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
1. Veškerá prezentace Zboží umístěná ve webovém rozhraní E-shopu je informativního charakteru a Prodávající není povinen uzavřít Kupní smlouvu ohledně tohoto Zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 Občanského zákoníku se nepoužije. Fotografie u Zboží v E-shopu mohou být ilustrativní, nebo mohou působit zkreslujícím dojmem v důsledku jejich převedení do zobrazení v technickém zařízení Kupujícího, proto je Kupující povinen se vždy seznámit s celým popisem daného Zboží a v případě nejasností kontaktovat Prodávajícího.
2. K objednání Zboží dojde v okamžiku, kdy:
1. Kupující vyplní objednávkový formulář na E-shopu a potvrdí jeho odeslání. Objednávkový formulář na E-shopu obsahuje především údaje o objednávaném Zboží, které bylo do Objednávky vloženo pomocí funkce „Koupit“. Kupující dále zvolí možnosti úhrady Kupní ceny Zboží společně s Náklady na doručení v závislosti na zvoleném způsobu doručení Kupujícím.
2. Kupující Objednávku vysloví ústně Prodávajícímu v případě Objednávky uskutečněné mimo webové rozhraní E-shopu (např. na provozovně, telefonicky, osobně pověřenému zaměstnanci aj.). V případě Objednávky uskutečněné mimo webové rozhraní E-shopu Kupující sdělí Prodávajícímu požadované Zboží a Prodávající na základě aktuální nabídky a skladových zásob tento požadavek prověří a následně schválí. Potvrzení objednávkového formuláře je uskutečněno v případě zaslání na e-mailovou adresu Kupujícího formou prostého elektronického podpisu, v případě tištěného objednávkového formuláře pak vlastnoručním podpisem pověřeného zaměstnance Prodávajícího.
3. Kupující odešle Prodávajícímu písemnou objednávku uskutečněnou mimo webové rozhraní E-shopu prostřednictvím elektronické komunikace (zejm. elektronickou poštou) a potvrdí objednávkový formulář, který je zaslán na e‑mailovou adresu Kupujícího uvedenou v písemné Objednávce.
3. Před odesláním objednávkového formuláře na E-shopu má Kupující možnost jakkoliv kontrolovat a měnit údaje, které do Objednávky před tím vložil. Jedná se o předejití případných chyb v uvedených údajích. Při objednávání Zboží je Kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje.
4. Kupující Podnikatel je povinen se prokázat uvedením platného identifikačního čísla do Objednávky.
5. Samotnou Objednávku Kupující Prodávajícímu v případě Objednávky uskutečněné prostřednictvím E-shopu odešle kliknutím na ikonu „Objednat s povinností platby“.
6. Kupující odesláním Objednávky potvrzuje, že ve smyslu ust. § 1810 a následující Občanského zákoníku obdržel od Prodávajícího před uzavřením Kupní smlouvy jasné a srozumitelné informace požadované zákonem.
7. Prodávající neprodleně po obdržení Objednávky uskutečněné prostřednictvím E-shopu toto obdržení Kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou v Objednávce.
8. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru Objednávky (větší množství Zboží, výše Kupní ceny, aj.) požádat Kupujícího o dodatečné stvrzení Objednávky, a to buď v listinné nebo elektronické podobě.
9. Smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím vzniká v případě objednání přes E-shop ve chvíli doručení potvrzovacího dopisu elektronickou poštou na adresu k tomu uvedenou v Objednávce Kupujícím.
10. V případě, že některý z požadavků uvedených v Objednávce nemůže Prodávající splnit, zašle Kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh Kupní smlouvy a Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením Kupujícího o přijetí této nabídky Prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto Obchodních podmínkách.
11. Všechny Objednávky přijaté Prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit Objednávku, dokud není Kupujícímu doručeno oznámení o potvrzení Objednávky Prodávajícím. Kupující může zrušit Objednávku telefonicky na telefonním čísle nebo e-mailu Prodávajícího uvedených v těchto Obchodních podmínkách.
12. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně Prodávajícího při uvedení ceny Zboží na E-shopu, nebo v průběhu objednávání, není Prodávající povinen dodat Kupujícímu Zboží za tuto zjevně chybnou cenu ani v případě, že Kupujícímu bylo zasláno automatické přijetí nebo potvrzení Objednávky. Prodávající informuje Kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle Kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh Kupní smlouvy a Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí Kupujícím na emailovou adresu Prodávajícího.
13. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Kupní smlouvy v případě Objednávky přes E-shop. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Kupní smlouvy (např. náklady na internetové připojení, aj.) hradí Kupující sám.
14. V případě Objednávky uskutečněné mimo webové rozhraní E-shopu vzniká smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím ve chvíli podpisu potvrzujícího objednávkový formulář.
4. VÝKUP ZAŘÍZENÍ
1. Zaslaná výkupní smlouva (výkupní list) na e-mailovou adresu osoby nabízející Zařízení k výkupu není učinění nabídky dle Občanského zákoníku.
2. K návrhu na uzavření výkupní smlouvy a tedy nabídku při výkupu Zařízení dochází až po předchozím posouzení skutečného stavu Zařízení Prodávajícím. Do tohoto okamžiku je "Smluvená cena" pouze odhad výkupní ceny a nemusí se tak jednat o učinění nabídky dle Občanského zákoníku.
3. Prodávající si vyhrazuje právo kdykoliv i bez uvedení důvodu odmítnout výkup Zařízení.
4. Osoba nabízející Zařízení k výkupu prohlašuje že Zařízení není zatíženo právy třetích osob a že Zařízení nemá žádné jiné právní nebo faktické vady.
5. Za osoby mladší 15 let smí jednat pouze jejich zákonný zástupce. Osoba nabízející Zařízení k výkupu se při uzavření výkupní smlouvy prokáže platným průkazem totožnosti; Evidence osobních údajů podléhá zákonu č. 253/2008 Sb. o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu.
5. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
1. Kupní cenu spolu s Náklady na doručení dle Kupní smlouvy může Kupující uhradit Prodávajícímu níže uvedenými způsoby:
1. v hotovosti či platební kartou při osobním odběru,
2. bezhotovostním převodem na bankovní účet Prodávajícího,
3. dárkovým poukazem vystaveným Prodávajícím,
4. odloženou platbou prostřednictvím služby Twisto nebo SkipPay.
2. Ceny Zboží jsou uváděny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny Zboží jsou v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazeny ve webovém rozhraní E-shopu, respektive potvrzení od pověřeného zaměstnance na provozovně. Toto ustanovení nevylučuje sjednání Kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
3. Webové rozhraní E-shopu rovněž obsahuje informace o nákladech na balné a přepravné Zboží. Tyto informace jsou platné pouze v rámci území České republiky. Společně s Kupní cenou je Kupující v rámci Kupní smlouvy povinen zaplatit Prodávajícímu rovněž Náklady na doručení.
4. Zboží, u něhož je na webovém rozhraní E-shopu uvedeno označení „ušetříte“, představuje částka uvedená u tohoto označení rozdíl mezi původní cenou daného Zboží při jeho uvedení na trh výrobcem a nynější Kupní cenou.
5. Prodávající zpravidla nepožaduje od Kupujícího zálohu či obdobnou platbu, nicméně v případě, že nedojde k dostatečnému potvrzení Objednávky ze strany Kupujícího, může Prodávající požadovat zaplacení celé Kupní ceny spolu s Náklady na doručení ještě před samotným odesláním Zboží Kupujícímu. V takovém případě se neužije ustanovení § 2119 odst. 1 Občanského zákoníku.
6. V případě bezhotovostní platby se má za to, že je povinnost Kupujícího zaplatit Kupní cenu spolu s Náklady na doručení splněna v okamžiku připsání příslušné částky na účet Prodávajícího. V případě hotovostní platby se má za to, že je povinnost Kupujícího zaplatit Kupní cenu spolu s Náklady na doručení splněna v okamžiku předání dané částky pověřenému zaměstnanci na provozovně, nebo přepravci. Pověřený zaměstnanec nebo dopravce vystaví Kupujícímu potvrzení o platbě.
7. Při platbě v hotovosti je cena splatná při převzetí Zboží. Při bezhotovostní platbě je cena splatná do čtyřiceti osmi (48) hodin od přijetí Objednávky, není-li smluvními stranami ujednáno jinak.
8. Případné slevy z ceny Zboží poskytnuté Prodávajícím Kupujícímu není možno navzájem kombinovat, nedohodne-li se Prodávající s Kupujícím jinak.
9. Je-li to v konkrétním obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví Prodávající ohledně plateb prováděných na základě Kupní smlouvy Kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad (fakturu) vystaví Prodávající Kupujícímu v okamžiku, kdy dojde k uhrazení Kupní ceny spolu s Náklady na doručení. Kupující souhlasí s tím, aby mu byl daňový doklad doručen prostřednictvím elektronické komunikace na sdělenou adresu Kupujícího. V případě uzavření Kupní smlouvy v provozovně Prodávajícího dojde k předání daňového dokladu k rukám Kupujícího bezprostředně po uhrazení Kupní ceny a Nákladů na doručení (po individuální domluvě lze rovněž zaslat elektronicky).
6. VYDÁNÍ NEBO DODÁNÍ ZBOŽÍ A JEHO PŘEPRAVA A S TÍM SOUVISEJÍCÍ PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY
1. Zboží je možné dodat Kupujícímu dle jeho volby, a to z těchto uvedených možností:
1. prostřednictvím přepravní služby,
2. osobním odběrem v provozovně Prodávajícího,
3. osobním závozem provedeným Prodávajícím (pouze po předchozí domluvě).
2. Prodávající předá Zboží Kupujícímu uvedeným způsobem do 14 dnů od dne potvrzení Objednávky.
3. Prodávající ve výše uvedené době vyrozumí pomocí elektronické pošty Kupujícího o předání Zboží přepravci, nebo o termínu plánovaného závozu, či o možnosti osobního odběru na provozovně Prodávajícího.
4. V případě varianty osobního odběru se považuje za odstoupení od Kupní smlouvy nevyzvednutí si Zboží po dobu sedmi (7) dnů od dne, kdy byl Kupující vyrozuměn o připravení Zboží k vyzvednutí.
5. Za předpokladu, že si Kupující na základě své vlastní preference zvolí jiný specifický způsob přepravy, nese Kupující riziko a případně dodatečné náklady s tím spojené.
6. Prodávající je povinen na základě Kupní smlouvy dodat Zboží na místo určené Kupujícím v Objednávce a kupující je povinen takto dodané Zboží převzít. V případě, že je z důvodů na straně Kupujícího nutné Zboží doručovat několikrát, popřípadě se změní místo doručení, nese vícenáklady s tím spjaté Kupující.
7. Při samotném převzetí Zboží od přepravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů Zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit dopravci. V případě jakékoliv pochybnosti o stavu zásilky a případného podezření s manipulací jejího obsahu může Kupující odmítnout toto Zboží převzít. Takovéto jednání nekrátí práva Kupujícího na odpovědnosti za vady či jiná práva dle obecné právní úpravy.
8. Při osobním odběru či závozu ověří Prodávající totožnost Kupujícího či příjemce Zboží pomocí:
1. Znalosti čísla Objednávky a celého jména a příjmení uvedených ve fakturačních údajích nebo pomocí občanského průkazu, či jiného dokladu s fotografií a celým jménem s příjmením,
2. v případě platby na pobočce bude Zboží předáno až po uhrazení celé částky uvedené v Objednávce.
9. Při osobním odběru či závozu Prodávajícím se čl. 6.7 Obchodních podmínek použije obdobně. Kupující je povinen zkontrolovat neporušenost obalů Zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit Prodávajícímu.
10. Nebezpečí škody na Zboží v případě osobního odběru a závozu Prodávajícím přechází z Prodávajícího na Kupujícího v okamžiku převzetí Zboží Kupujícím. Nebezpečí škody na Zboží v případě využití třetí osoby v podobě přepravce, přechází nebezpečí škody na Zboží z Prodávajícího na přepravce dle ustanovení § 2566 odst. 1 Občanského zákoníku ve chvíli převzetí Zboží od Prodávajícího přepravcem, aniž by přepravce vytkl vady obalu a Prodávající ho při tom upozornil na křehkost Zboží, následně přechází nebezpečí škody na Zboží na Kupujícího od přepravce v okamžiku převzetí Zboží Kupujícím. U Kupujícího Podnikatele se za dodání považuje předání Zboží prvnímu dopravci. Dodáním Zboží přechází na Kupujícího Podnikatele nebezpečí škody na Zboží. Pokud přesto Kupující při jakémkoli způsobu dodání v rozporu s Kupní smlouvou dodané Zboží nepřevezme, přechází nebezpečí škody na Zboží na Kupujícího v okamžiku, kdy Kupující odmítl převzít Zboží nebo jinak dodané Zboží nepřevzal.
7. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
1. Kupující odsouhlasením Obchodních podmínek bere na vědomí, že dle § 1837 Občanského zákoníku odstoupit od Kupní smlouvy o poskytování služeb; u smluv na dodávku Zboží vyrobeného nebo upraveného podle požadavků Kupujícího; u Zboží, které bylo nenávratně smíseno s jiným Zbožím, nebo vyňato z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů je nelze vrátit.
2. V případech nespadajících pod čl. 7.1. Obchodních podmínek či obdobnou situaci, kdy nelze odstoupit od Kupní smlouvy, má Spotřebitel za podmínky, že učinil Objednávku distančním způsobem, právo v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 Občanského zákoníku odstoupit od Kupní smlouvy, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí Zboží, přičemž v případě, že předmětem Kupní smlouvy je několik kusů Zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky Zboží. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se Spotřebitel v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jinak, než je nutné s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Kupující nemá právo odstoupit od Kupní smlouvy dle tohoto článku, pokud nemůže vrátit Zboží ve stavu, v jakém jej od Prodávajícího obdržel (vč. nalepených ochranných folií), ledaže má věc vadu, kterou kupující objevil až po otevření obalu nebo po použití – v takovém případě platí ustanovení o odstoupení pro vadu Zboží. Spotřebitel musí Prodávajícímu odstoupení od Kupní smlouvy odeslat v uvedené lhůtě. Kupující může k odstoupení využít vzorový dokument poskytovaný Prodávajícím viz kapitola 12.4. Obchodních podmínek. Samotné odstoupení od Kupní smlouvy pak může Spotřebitel zasílat jak na elektronickou adresu Prodávajícího, tak na adresu provozovny Prodávajícího.
3. V případě odstoupení od Kupní smlouvy dle čl. 7.2. Obchodních podmínek se Kupní smlouva ruší od počátku.
4. V případě odstoupení od Kupní smlouvy Spotřebitelem dle čl. 7.2. Obchodních podmínek má Prodávající povinnost vrátit Kupní cenu včetně Nákladů na doručení přijatých na základě Kupní smlouvy Spotřebiteli do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od Kupní smlouvy. Nárok na vrácení Kupní ceny a Nákladů na doručení nevzniká v rozsahu příplatkových služeb či doplňků, které Spotřebitel mohl zvolit při koupi Zboží a kdy Spotřebitel souhlasil s poskytnutím služby před uplynutím čtrnácti (14) denní lhůty pro odstoupení od Kupní smlouvy. Nárok na vrácení Kupní ceny a Nákladů na doručení nevzniká zejména u služby aplikace ochranného skla vč. takto aplikovaného ochranného skla, které si Spotřebitel zvolil. Prodávající navrátí Kupní cenu a Náklady na doručení Spotřebiteli stejným způsobem, kterým Prodávající Kupní cenu a Náklady na doručení od Spotřebitele obdržel. Prodávající může po předchozím souhlasu Spotřebitele vrátit Kupní cenu a Náklady na doručení přijaté od Spotřebitele i jiným způsobem.
5. Dle § 1832 odst. 4 Občanského zákoníku není Prodávající povinen navrátit Kupní cenu a Náklady na doručení přijatých od Spotřebitele v okamžiku odstoupení od Kupní smlouvy Spotřebitelem, ale až ve okamžiku, kdy bude mít Prodávající na jisto, že mu bude Zboží vráceno či mu bylo Spotřebitelem odesláno.
6. Prodávající je oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy do doby převzetí Zboží Spotřebitelem. Čl. 7.2. Obchodních podmínek se v takovém případě použije přiměřeně.
7. Podnikatel je oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy, je-li Prodávající v prodlení s dodáním Zboží déle než 30 dní od sjednaného dne dodání.
8. Kupující, který uzavřel Kupní smlouvu na provozovně Prodávajícího, není oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy ohledně Zboží, které bylo dodáno řádně, včas a bez vad.
9. Prodávající je ve smyslu § 1833 Občanského zákoníku oprávněn po Spotřebiteli požadovat náhradu za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
10. V případech, kdy Prodávající společně se zakoupeným Zbožím daruje Kupujícímu dar, je tato darovací smlouva uzavřena s rozvazovací podmínkou. Dojde-li k odstoupení od Kupní smlouvy Kupujícím, pozbude darovací smlouva účinnosti a Kupující má povinnost spolu se Zbožím vrátit Prodávajícímu i dar.
8. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
1. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění (dále jen „Reklamace“) činí ve smyslu § 2168 Občanského zákoníku u použitého zboží 12 měsíců ode dne převzetí Zboží Spotřebitelem. V případě vyřízení Reklamace formou výměny Zboží neběží nová lhůta, rozhodující je lhůta začínající běžet dnem převzetí Zboží Spotřebitelem.
2. V případě zakoupení služby „záruka navíc“ se lhůta pro uplatnění Reklamace prodlužuje o počet měsíců uvedený v popisu dané služby.
3. U nového a nerozbaleného Zboží činí lhůta pro uplatnění Reklamace ve smyslu § 2165 Občanského zákoníku 24 měsíců.
4. Projeví-li se vada v průběhu jednoho (1) roku od převzetí nového Zboží Kupujícím, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Tato doba neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže věc užívat z důvodu vyřizování Reklamace. To platí pouze v případě, že Kupující vadu vytkl oprávněně.
5. Pokud má převzaté Zboží v době, kdy Kupující věc převzal, nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady Zboží, za které Prodávající odpovídá.
6. Kupující může u Prodávajícího uplatnit ve lhůtě pro uplatnění Reklamace podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady, na přiměřenou slevu z Kupní ceny nebo dodání chybějící věci; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této součásti.
7. Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí Reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má Zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může Spotřebitel uplatnit právo na slevu z Kupní ceny, výměnu Zboží nebo odstoupit od Kupní smlouvy.
8. Není-li oprava nebo výměna Zboží možná, je Spotřebitel oprávněn požadovat vrácení Kupní ceny včetně Nákladů na doručení v plné výši.
9. Prodávající není povinen nároku Kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že Spotřebitel před převzetím o vadě Zboží věděl nebo ji sám způsobil.
10. Záruka se nevztahuje zejména na poškození vzniklá:
1. Mechanickým poškozením,
2. Poškození, byť jen části Zboží počítačovým virem,
3. Elektrickým přepětím,
4. Neodbornou instalací, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o Zboží,
5. Závada projevující se u neautorizovaného software,
6. Poškození nadměrným používáním, zatěžováním,
7. Provedením nekvalifikovaného zásahu vyjma Prodávajícího nebo osobou Prodávajícím určenou,
8. Úpravou Zboží Kupujícím,
9. Chybně provedeném upgrade BIOSu či jiného software,
10. Poškození vyšší mocí nebo přírodní katastrofou,
11. Použitím nesprávného nebo neoriginálního příslušenství.
11. Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.
1. Jednotlivé návody k použití jsou trvale dostupné elektronicky na https://support.apple.com/cs-cz , v písemné formě v provozovně Prodávajícího v Břeclavi nebo budou na vyžádání zaslány Kupujícímu v listinné či elektronické formě.
12. U prodávaného použitého Zboží Prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za sníženou cenu Prodávající neodpovídá za vady, pro které byla snížená cena sjednána a o které byl Kupující předem informován.
13. Prodávající dále neodpovídá za vady, které není možné záručně uplatnit u výrobce Zboží (tj. zejména voděodolnost).
14. Kupující při předání Zboží sloužící pro ukládání dat (mobilní telefon, počítač atp.) k Reklamaci zajistí vytvoření odpovídající zálohy potřebných dat. Prodávající nenese odpovědnost za případnou ztrátu, poškození či zneužití dat uložených na tomto Zboží. Kupující bere na vědomí, že je-li Reklamace vyřízena výměnou Zboží, původní Zboží s uloženými daty se Kupujícímu nevrací.
15. Prodávající je oprávněn zamítnout Reklamaci, pokud je Zboží zabezpečeno heslem či jiným obdobným způsobem zabezpečující přístup do vnitřního systému Zboží a Kupující při uplatnění Reklamace toto zabezpečení neodstranil či nesdělil potřebné údaje k odstranění tohoto zabezpečení.
16. Prodávající je dále oprávněn zamítnout Reklamaci, pokud je na Zboží aktivována služba proti zcizení (zejména Apple Find my iPhone/MacBook) a Kupující takovou službu neodstranil.
17. Prodávající je oprávněn zamítnout Reklamaci, pokud je Zboží znečištěné tak, že nesplňuje základní hygienické předpoklady pro bezpečné nakládání během posuzování vady. V méně závažných případech může Prodávající po předchozím souhlasu Kupujícího účtovat poplatek za vyčištění.
18. Kupující je povinen uplatnit Reklamaci u Prodávajícího nebo osoby určené Prodávajícím bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Učiní-li tak Kupující písemně nebo elektronicky, musí uvést své kontaktní údaje, popis vad a požadavek na způsob vyřízení Reklamace. Reklamované Zboží bude Prodávajícím kontrolováno pouze na vady, které Kupující sdělí Prodávajícímu.
19. Při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady, je Kupující povinen sdělit Prodávajícímu, jaké právo (způsob vyřízení Reklamace) si zvolil. Změna volby práva bez souhlasu Prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li Kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolí-li Kupující své právo z podstatného porušení Kupní smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení Kupní smlouvy.
20. Kupující je povinen prokázat nákup Zboží (nejlépe dokladem o koupi). Zboží musí být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
21. Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů, rozhodnout o Reklamaci, případně o tom, zda je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o stavu Reklamace sdělí Prodávající v této lhůtě na vyžádání Kupujícímu.
22. Reklamaci Spotřebitele, včetně odstranění vady, Prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) dnů od jejího uplatnění, pokud se Prodávající a Spotřebitel nedohodnou písemně na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má Spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení Kupní smlouvy.
23. Odmítne-li Prodávající odstranit vadu věci, může Spotřebitel požadovat přiměřenou slevu z Kupní ceny nebo odstoupit od Kupní smlouvy.
24. V případě oprávněné Reklamace má Spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů (nejméně nutných) vzniklých v souvislosti s uplatněním Reklamace. Toto právo může Spotřebitel u Prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
25. Je-li Kupujícím Podnikatel a při uzavření Kupní smlouvy je z okolností zřejmé, že se koupě týká jeho podnikatelské činnosti, je oprávněn uplatnit výměnu za bezvadné Zboží ve lhůtě 30 dní ode dne převzetí původního Zboží.
26. Nepřevezme-li si Kupující reklamované Zboží po vyzvání do 30 dnů, bude Kupujícímu účtováno skladné ve výši 25,- kč za každý započatý den a následně bude opakovaně vyzván. To se týká osobního převzetí i převzetí skrze přepravní službu. V opakované výzvě bude Kupující vyrozuměn o zamýšleném prodeji a zároveň bude stanovena náhradní lhůta 60 dnů k vyzvednutí v souladu s § 2609 Občanského zákoníku.
27. Nevyzvedne-li si Kupující Zboží ani v náhradní lhůtě 60 dnů, bude Prodávající oprávněn Zboží zpeněžit. Dojde-li ke zpeněžení nevyzvednutého Zboží a výtěžek bude vyšší než náklady spojené s uskladněním a uskutečnění zpeněžením, je Prodávající povinen vyplatit zbylý výtěžek Kupujícímu. Prodávající zašle Kupujícímu na vyžádání konečné vyúčtování za uskutečněné zpeněžení. Stejná práva má Prodávající bez vyrozumění Kupujícího i tehdy, pokud je Kupující nesnadno dosažitelný nebo nehlásí-li se.
9. JINÁ PRÁVA A POVINNOSTI
1. Kupující nabývá vlastnictví ke Zboží zaplacením celé Kupní ceny a Nákladů na doručení.
2. Prodávající má právo odmítnout Objednávku, pokud Kupující v minulosti nesplnil svůj závazek odebrat Zboží a zaplatit Kupní cenu a Náklady na doručení.
3. Kupující prohlašuje, že se před prvním použitím zakoupeného Zboží důkladně seznámil s uživatelskou příručkou dle čl. 8.11.1. Obchodních podmínek.
4. Veškeré stížnosti Kupujících vyřizuje Prodávající prostřednictvím e-mailové adresy info@mobilegear.cz. Odpověď se stavem konkrétní stížnosti a informací o případném vyřízení stížnosti zašle Prodávající Kupujícímu na e-mailovou adresu, ze které stížnost odešla.
5. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z Kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, IČO: 00020869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs . Platformu pro řešení sporů on-line, která je na internetové adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím z Kupní smlouvy.
6. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
7. Kupující na sebe odsouhlasením Obchodních podmínek přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku.
10. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
1. Prodávající nakládá a zpracovává osobní údaje Kupujícího v souladu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „GDPR“) související se zpracováním osobních údajů Kupujícího pro účely plnění Kupní smlouvy, pro účely jednání o Kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností Prodávajícího plní Prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu, který je k dispozici rovněž ve webovém rozhraní E-shopu.
11. UKLÁDÁNÍ COOKIES A ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ
1. Kupující souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení Prodávajícím na elektronickou adresu či na telefonní číslo Kupujícího. Svou informační povinnost vůči Kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů Kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní Prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
2. Kupující v případě využití webového rozhraní E-shopu souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup prostřednictvím webového rozhraní E-shopu možné provést a závazky Prodávajícího z Kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty odvolat.
12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Tyto Obchodní podmínky platí v rozsahu a znění, které je uvedeno na internetové adrese E-shopu v den provedení Objednávky (jakoukoliv formou) Kupujícím. Zároveň jsou současně s vytvořením Objednávky zasílány Kupujícímu Obchodní podmínky na sdělenou e-mailovou adresu v Objednávce.
2. Je-li některé ustanovení Obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatného ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení Obchodních podmínek.
3. Kupní smlouva včetně Obchodních podmínek uzavřená prostřednictvím webového rozhraní E-shopu je archivována Prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
4. Dokument pro odstoupení od Kupní smlouvy je generován na základě vepsaných údajů na adrese https://mobilegear.cz/sluzby-zakaznikum/vraceni-do-14-dni .
5. Pokud vztah založený Kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (CISG) se v souladu s čl. 6 této úmluvy neuplatní.
6. Touto volbou práva však není Spotřebitel, nikoliv však Podnikatel, zbaven ochrany, kterou mu poskytuje právní řád a konkrétní ustanovení, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a která by se v případě nevyužití institutu volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
7. Všechna práva k webovým stránkám Prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží Prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu Prodávajícího.
8. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do E-shopu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání E-shopu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící E-shopu a užívat E-shop nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
9. Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné formě jsou vyloučeny.
10. Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí Občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.
11. Kontaktní údaje Prodávajícího: MobileGear s.r.o., sídlem Slovákova 354/5, Veveří, 602 00 Brno, IČO: 09544500, DIČ: CZ09544500, adresa elektronické pošty info@mobilegear.cz, telefon +420 548 998 907, účet vedený u komerční banky: 123-2167270247/0100.
12. Tyto Obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 5. 2. 2024 a ruší předchozí znění VOP včetně jejích součástí.