Apple záruka kryje pouze první rok. Nemusíte mít ale obavy
Apple záruka je mnohdy až legendami opřené sousloví. Traduje se, že na Apple produkty máte jen roční reklamační lhůtu. Jak to doopravdy je?
Slýcháte pořád, že Apple má roční záruku a i třeba proto nechcete jeho produkty? Roční záruka na elektroniku je poměrně běžná věc a za mořem je naprosto běžná. Spotřebitel tak má pouze rok, aby mohl iPhone, iPad nebo třeba Mac reklamovat. U nás je ale všem společnostem a prodejcům nadřazený zákon a v něm je ustanovena dvouletá záruka na elektroniku. Proto se není čeho obávat a reklamace fungují stejně jako u jakékoliv jiné značky. Přesto se s koupí Apple produktu setkáte s určitými specifiky.
Apple záruka překrývá tu standardní
Jakmile si koupíte nějaký Apple produkt, automaticky získáváte roční omezenou Apple záruku. Ta platí souběžně se standardní dvouletou, která je stanovena českým zákonem. Pokud si ještě k zařízení pořídíte AppleCare, můžete získat další výhody. Reklamace se pak řeší obdobně, jako je tomu u klasické dvouleté záruky na jiné produkty. Pokud zakoupíte od Applu produkt jiné značky, vztahuje se na něj dvouletí záruka daná českým zákoenm, souběžně s ní ale jednoletá Apple záruka už neběží.
Z toho je tedy jasné, že nemusíte mít obavy nakupovat u Apple nebo samotné Apple produkty. Jak ověřit záruku na iPhone a další produkty a jaké výhody s roční Apple zárukou získáte, jsme psali v předchozím článku.
Lhůta pro reklamaci
Český zákon o ochraně spotřebitele ukládá všem prodejcům, aby na produkty dávali 2letou záruku. Apple svou záruku nazývá jako jednoletá omezená záruka a od data zakoupení máte 1 rok. V případě, že byste si chtěli dokoupit ještě další služby, které zahrnují rychlé vyřízení opravy, Apple podporu 24 hodin denně a 7 dní v týdnu nebo pojištění, můžete tak učinit. Apple nabízí buď AppleCare+, což je rozšířená záruka s pojištěním nebo AppleCare Protection Plan. Druhá možnost nabídne 2 roky záruky na Apple TV, iPad, iPhone nebo iPod a 3 roky záruky na Mac počítače nebo displeje.
Reklamace v případě standardní dvouleté záruky probíhá přes prodejce. Budˇmu zavoláte a domluvíte se na zaslání nebo mu produkt zanesete. U jednoleté Apple záruky můžete zavolat na Apple podporu pro více informací nebo rovnou navštívit autorizovaný Apple servis. Případně odnést zařízení do kamenného Apple Store. Ten tu zatím nemáme a nejbližší je v Německu, ale možná vás potěší, že Apple záruka platí po celém světě. Je tedy jedno, zda koupíte iPhone u nás a budete ho reklamovat v USA.
Základní záruka je zdarma
Cena zařízení se se zárukou nijak nenavyšuje, už je zahrnuta. Za jednoletou Apple záruku tak nic neplatíte. Za poplatek je ale rozšířená záruka AppleCare Protection Plan nebo AppleCare+. Pro přesné ceny rozšířené záruky doporučujeme Apple kontaktovat.
V rámci záruky máte k dipozici také telefonickou Apple podporu na čísle 800 700 527. Na té s vámi budou mluvit česky a dokonce se mohou podívat i přímo do vašeho zařízení. V jednoleté Apple záruce je předplacena podpora na prvních 90 dní. Lze předpokládat, že do 3 měsíců vyřešíte všechny možné problémy, kterých ale u Applu stejně moc nebývá. U rozšířené záruky je podpora rozšířena na celou dobu trvání záruky, tedy na 2, respektive 3 roky. Takové služby u konkurenčních značek většinou nenajdete.
Pozáruční opravy
Když je zařízení po záruce, v drtivé většině případů pracuje stále bezchybně. U Applu je zvykem, že telefon vydrží klidně 5 let a Mac ještě déle. Proto se dá předpokládat, že nebudete chtít svoje zařízení často měnit. A když už se nachýlí den, kdy se závada objeví, nemusíte rovnou sáhnout po novém iPhonu nebo Macu a ten starý zatratit. Stačí zavolat k nám do MobileGear nebo se podívat na seznam Apple oprav, které umíme vyřešit. Zařízení pak může sloužit i několik dalších let.